Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010

Είπαν στο Ράδιο 9


Εύη Χριστοφιλοπούλου
Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
(στους "Αντίθετους" 8.00-10.00 στο Ράδιο 9)

Για τα πρωτοκλασάτα στελέχη που δεν συνέβαλαν στην προσπάθεια για τη στήριξη του Σγουρού: «Οι περισσότεροι από εμάς και αγκαλιάσαμε τον Γιάννη Σγουρό και έχουμε κάνει κάθε τι το δυνατό, όχι επειδή έχει το χρίσμα του ΠΑΣΟΚ. Είναι ένας πολύ πετυχημένος νομάρχης, είναι ένα αυτοδιοικητικό στέλεχος και έχει μία πορεία σταθερή και αναπτυξιακή στη νομαρχία. Αξίζει τον κόπο και με αυτοδιοικητικά κριτήρια, όχι μόνο με πολιτικά κριτήρια έχει το χρίσμα του ΠΑΣΟΚ...

Η ώρα είναι ώρα μάχης ακόμα. Δεν είναι ώρα να πούμε πού πήγαμε καλά και πού δεν πήγαμε καλά. Να γίνει τώρα η αποτίμηση για να δούμε πού πρέπει να επικεντρώσουμε τις δυνάμεις μας για να στηριχτούν δήμοι, περιφέρειες .
Από Δευτέρα όμως πρέπει να γίνει αξιολόγηση και βεβαίως και απόδοση ευθυνών. Γιατί αυτό που κάνουμε στην κυβέρνηση και αυτό που επαγγελλόμαστε και κάνουμε για τη διαφάνεια, για την αξιολόγηση πρέπει να το κάνουμε και στο κόμμα μας. Τώρα είναι ώρα μάχης» «Θα ήταν λάθος να μην έλεγα ότι υπήρξαν και κάποιες φωνές οι οποίες είναι παράφωνες. Υπήρξαν κάποιες φωνές που δεν είναι ώρα να πάμε και να κάνουμε δηλώσεις, είναι ώρα μάχης. Αυτά δεν βοηθούν.» «Στο Υπ. Παιδείας δίνουμε μία πολύ σκληρή μάχη και μάχη για την ποιότητα. Είναι μάχη του υπ. Παιδείας για να αλλάξουμε το σχολείο και ταυτόχρονα να συμμαζέψουμε τα ασυμμάζευτα και να αξιοποιήσουμε το εκπαιδευτικό μας δυναμικό σε πολύ δύσκολες συνθήκες.
Η κατεύθυνση είναι το σχολείο να γίνει λιγότερο παθητικό και τα παιδιά μας να γίνουν λιγότερο παπαγάλοι.»
Για το αν είναι ‘’τσιγκούνης’’ ο κ. Παπακωνσταντίνου στις δαπάνες για την παιδεία :
«Ο κύριος Παπακωνσταντίνου είναι σωστός. Είδε ότι με την κυρία Διαμαντοπούλου γυρίσαμε πίσω 5.000 εκπαιδευτικούς αποσπασμένους από διάφορες θέσεις.
Γίναμε ‘’Σκρούτζ’’ εμείς εκεί που έπρεπε να γίνουμε στο υπουργείο. Περιορίσαμε τις δαπάνες των δημοσίων σχέσεων στο 90% από τις δαπάνες που παραλάβαμε από τη ΝΔ. Κάναμε πολύ σκληρή οικονομία. Ο κύριος Παπακωνσταντίνου δικαίως μας δίνει εκείνα τα χρήματα γιατί, πάμε να κάνουμε την εξυγίανση του δημοσίου τομέα όχι σε βάρος του μαθητή. Πάμε συνολικά για αλλαγές στην παιδεία.»
Για το μάθημα της ιστορίας: «Η ιστορία είναι ένα εργαλείο αυτογνωσίας και η εισαγωγή της στο Λύκειο θα έχει στόχο να αναπτύξουν τα παιδιά όχι μόνο την αυτογνωσία και την ταυτότητα της πατρίδας αλλά και να μπορούν να συγκρίνουν ιστορικά γεγονότα και διαφορετικές ερμηνείες ιστορικών γεγονότων. Η σύγχρονη ιστορία θα είναι μία αφορμή επιτέλους να μην φοβηθούμε το παρελθόν και τα λάθη μας και τα καλά μας ως Έλληνες.Εκεί πάνω πρέπει να πατήσουμε. Σήμερα που είμαστε σε μία πάρα πολύ κρίσιμη φάση για την πατρίδα, η ιστορία και τα λάθη μας τα διαχρονικά.
Η Ιστορία έχει ένα απίστευτο παιδευτικό ρόλο και για τη στάση ζωής και για τη νοοτροπία που περιέχεται στο σχολείο. Φτάνει όμως πια σε μια ιστορία παπαγαλίας.»
«Πάμε σε αλλαγές του σχολείου , επιδιώκοντας συζήτηση, συναίνεση, συμφωνίες. Πρέπει να έχουμε έναν πυρήνα συμφωνίας για να πάμε μπροστά την παιδεία μας.»